Gjivai Zechiël sluit niet uit dat hij deze zomer terugkeert bij Feyenoord, maar een zekerheid is dat allerminst. De 21-jarige middenvelder, dit seizoen actief bij FC Utrecht, houdt alle opties open en wil vooral kiezen voor de plek waar hij zich het beste kan ontwikkelen.
Robin van Persie liet vrijdag nog weten dat hij Zechiël graag een kans wil geven tijdens de voorbereiding. De Rotterdammer zelf kijkt echter verder dan alleen die kans. Hij wil weten welk perspectief Feyenoord hem daadwerkelijk kan bieden.
”Ik denk dat ik ready ben voor de volgende stap in mijn carrière”, vertelt Zechiël in gesprek met ESPN. ”Ik denk dat ik het heb laten zien de laatste anderhalf jaar, zowel bij Sparta als hier bij Utrecht.”
Een terugkeer naar De Kuip is dus mogelijk, maar Zechiël wil voorkomen dat hij opnieuw in een situatie belandt waarin hij weinig speeltijd krijgt.
”We gaan het zien. Nogmaals: ik heb nog geen keuze gemaakt of ik terug wil of een andere stap wil maken. We gaan zien hoe belangrijk ik ben in de ogen van Feyenoord. Ik wil niet ergens op de bank terechtkomen.”
Volgens Zechiël draait zijn keuze volledig om zijn ontwikkeling. Feyenoord blijft een optie, maar zeker niet de enige.
”Ik ga echt een keuze maken op basis van waar ik mij het beste kan ontwikkelen, op basis van hoe ik zo snel mogelijk nog beter kan worden. Feyenoord is een mooie club, maar er zijn meerdere mooie clubs in de wereld en meerdere clubs met interesse ook. We gaan het zien, mijn zaakwaarnemer en mijn team om mij heen doen het werk voor de rest.”