Luciano Valente gaat niet mee naar het WK. De middenvelder van Feyenoord is door bondscoach Ronald Koeman niet opgenomen in de definitieve selectie van het Nederlands elftal voor het wereldkampioenschap in de Verenigde Staten, Mexico en Canada.

Voor Valente komt daarmee een einde aan een spannende periode. De 22-jarige Feyenoorder mocht zich de afgelopen dagen nog melden bij de trainingsgroep in Zeist en trainde daar mee met onder anderen Quinten Timber, Guus Til en Noa Lang. Toch bleek dat uiteindelijk niet voldoende om Koeman definitief te overtuigen.

De middenvelder hoopte op zijn eerste grote eindtoernooi met Oranje, maar de bondscoach heeft op het middenveld andere keuzes gemaakt. Valente maakte eerder al zijn debuut voor het Nederlands elftal en staat inmiddels op twee interlands.

Voor de Feyenoorder is het een flinke teleurstelling na een sterk seizoen in Rotterdam. Valente maakte indruk in De Kuip en werd de afgelopen maanden steeds vaker genoemd als serieuze kandidaat voor een plek in de WK-selectie. Die droom moet voorlopig echter de ijskast in.