Timon Wellenreuther kijkt met een trots gevoel terug op het seizoen van Feyenoord. De Rotterdammers sloten de competitie zondag af met een overwinning op PEC Zwolle en hielden opnieuw de nul.

Volgens de doelman liet juist die wedstrijd goed zien waar Feyenoord dit seizoen voor stond: blijven knokken, ook als het tegenzit.

“Ik denk dat deze wedstrijd het seizoen weer liet zien. We hebben mentaliteit getoond”, vertelt Wellenreuther na afloop in gesprek met ESPN. “Vandaag speelden wij nergens meer voor, maar we hebben een cleansheet gehouden. We hebben dit seizoen nooit opgegeven. Zo’n beetje alles zat ons tegen dit jaar, maar we hielden goed vol.”

Vroeg in de wedstrijd kwam Wellenreuther nog hard in botsing met de paal. Toch kon hij het duel gewoon vervolgen en maakte hij het seizoen uiteindelijk als aanvoerder af.”Ik probeerde naar de bal te gaan, maar toen was daar al de paal. Dat maakt niet uit, want het belangrijkste is dat de bal er niet in ging. Het is altijd fijn om ballen tegen te houden, maar het belangrijkste is dat wij winnen.”

Daarna benadrukte Wellenreuther nogmaals hoeveel respect hij heeft voor de manier waarop Feyenoord zich door het seizoen heeft geslagen.

“Ik ben heel trots op het team, want wat wij dit jaar hebben gedaan, is niet normaal”, vervolgt Wellenreuther. “We hadden zoveel blessures. We hebben natuurlijk ook geen goede wedstrijden gespeeld, maar het was echt overleven dit seizoen. We hadden iedere wedstrijd tien blessuregevallen, dus het is heel goed wat wij gedaan hebben.”