Sem Steijn geldt bij Feyenoord als een ‘hoofdpijndossier’. Dat schrijft journalist Mikos Gouka van het Algemeen Dagblad. Volgens de clubwatcher is het niet uitgesloten dat de middenvelder deze zomer alweer vertrekt uit De Kuip, ondanks dat hij pas één seizoen speler van Feyenoord is.

Gouka maakte dinsdagochtend een overzicht van de Feyenoord-selectie richting de transferzomer. Daarin noemt hij vijftien spelers die waarschijnlijk vertrekken en negen spelers bij wie nog twijfel bestaat. Steijn valt in die laatste categorie.

De middenvelder kwam afgelopen zomer voor veel geld over van FC Twente. In Enschede was hij uitgegroeid tot een van de smaakmakers van de Eredivisie, werd hij topscorer van de competitie en verkozen tot Speler van het Jaar. Feyenoord betaalde naar verluidt zo’n elf miljoen euro voor hem en de verwachtingen waren dan ook hoog.

Die verwachtingen heeft Steijn tot nu toe niet volledig kunnen waarmaken. “Hét hoofdpijndossier en een bespreekgeval”, schrijft Gouka over de aanvallende middenvelder. “Voor veel geld opgehaald bij FC Twente, aanvoerder gemaakt en binnen een paar maanden in Oranje. Vanaf dat moment stokte het echter.”