Feyenoord mag zich na dit weekend eindelijk officieel opmaken voor Champions League-voetbal. De manier waarop dat ticket werd veiliggesteld, met een moeizame 1-1 tegen AZ, zal weinig supporters lang bijblijven.
Toch overheersten na afloop vooral opluchting en blijdschap binnen de spelersgroep.
Ook Luciano Valente deelde dat gevoel op Instagram. De middenvelder stond stil bij het behalen van plek twee en sprak zijn trots uit over Feyenoord.
“Nobody said it was easy”, zo begon Valente zijn bericht. Daarna bedankte hij de supporters voor hun steun en liet hij weten trots te zijn dat hij onderdeel is van de Feyenoord-familie.
Maar niet iedereen kon zich vinden in die positieve toon. Onder zijn bericht verscheen een harde reactie van een supporter, die duidelijk niet onder de indruk was van het seizoen.
“Een kinderhand is gauw gevuld”, schreef hij. Daarbij wees hij op de grote achterstand op PSV, het feit dat Feyenoord geen enkele topper wist te winnen en het tegenvallende spel. “Feyenoord onwaardig”, besloot hij zijn reactie.
Die woorden schoten bij Valente zichtbaar in het verkeerde keelgat. De middenvelder liet het er niet bij zitten en reageerde fel terug.”Blijf lekker thuis volgend seizoen”, beet hij van zich af.
De reactie van Valente kreeg vervolgens veel bijval van andere supporters. Zij konden de frustratie van de middenvelder wel begrijpen, zeker op een moment waarop Feyenoord ondanks een moeizaam seizoen alsnog het belangrijkste doel heeft bereikt: Champions League-voetbal.