Dennis te Kloese werd zondag zichtbaar geraakt na het veiligstellen van Champions League-voetbal met Feyenoord. Na een seizoen vol onrust, kritiek en zware momenten kwam de ontlading er bij de algemeen directeur volledig uit.
Feyenoord verzekerde zich van de tweede plaats en mag daardoor uitkomen in de voorronde van de Champions League. Voor Te Kloese voelde dat als een enorme opluchting na een jaar waarin de druk in Rotterdam voortdurend hoog lag.
“Het heeft heel lang geduurd voordat we op dit moment terechtkwamen en het was niet makkelijk”, vertelt Te Kloese in gesprek met ESPN. “De ontlading is heel groot. Het is een moeilijk jaar geweest met alles wat jullie gezien hebben. Door dik en dun heb ik de technische staf zoveel mogelijk gesteund en dan zie je dat het eindresultaat in ieder geval positief is. Hopelijk kan de club hiermee doorbouwen.”
Ook sprak Te Kloese zijn vertrouwen uit in Robin van Persie. De trainer kreeg in een lastige periode de steun van de clubleiding en volgens de algemeen directeur is dat niet zonder reden geweest.
“Het is makkelijk om dit te zeggen met dit eindresultaat, maar ik heb altijd geloofd in Van Persie door zijn werkethiek en zijn eerlijkheid. Er is niemand met een groter hart voor Feyenoord dan Robin. Daar ligt het echt niet aan en ik ben heel blij dat hij het gered heeft. Ik gun hem het allerbeste voor volgend jaar.”
Voor Te Kloese zelf had de middag nog een extra emotionele lading. De directeur vertrekt uit Rotterdam en nam met tranen in zijn ogen afscheid van de club en de stad. “Het is een persoonlijke keuze geweest. Ik heb me nooit onveilig gevoeld en ik voel me vooral gewaardeerd. Ik ben hier nu vijf jaar geweest en ik heb bijna mijn hele leven in Mexico gewoond, dus het voelt nu als naar huis gaan.”