Sem Steijn is blij dat hij het seizoen alsnog op het veld heeft kunnen afsluiten. De middenvelder kende een lastig eerste jaar bij Feyenoord, maar wil daar niet te lang bij stilstaan.

Steijn richt zijn blik vooral op volgend seizoen. Na de zomer hoopt hij volledig fit aan te sluiten en kijkt hij uit naar de Champions League-avonden in De Kuip.

“Ik ben wel toe aan vakantie. Ik vind het heel fijn om net voor de vakantie weer fit te zijn”, begint Steijn in gesprek met ESPN. “Het is fijn om het seizoen goed af te sluiten. Het was vervelend en iets lastigs waar ik een half jaar lang mee liep. Ik heb er niks meer aan om terug te kijken en ben vooral blij om terug te zijn.”

Voor Steijn was het seizoen er één met pieken en dalen. Toch overheerst vooral het verlangen om vooruit te kijken.

“Er overheerst eigenlijk niks. Ik kijk vooral heel erg uit naar volgend seizoen. Het wordt prachtig om Champions League-avonden mee te maken. Ik zie het net als toen ik bij Twente kwam. Toen had ik ook een leerjaar. Ondanks dat ik het vooraf niet voor ogen had, zie ik dat nu wel zo. Ik wil er een mooi jaar van maken in de Champions League.”