Feyenoord heeft met Dévy Rigaux niet zomaar een nieuwe technisch directeur aangesteld. De 38-jarige Belg komt naar Rotterdam met een stevig cv, een duidelijke ambitie en zichtbaar veel zin om aan de slag te gaan in De Kuip. Per 1 juni begint hij officieel aan zijn nieuwe functie, nadat hij de overstap maakt van Club Brugge naar Feyenoord.

Voor Rigaux voelt zijn komst naar Rotterdam als een grote kans. ”Feyenoord is een fantastische club om bij aan de slag te gaan,” vertelt Rigaux op de clubwebsite. ”Er ligt in De Kuip een solide basis, de jeugdopleiding op Varkenoord puilt uit van het talent en op sportief vlak zijn er de nodige successen geboekt. Aan mij de eervolle taak om hier op voort te borduren. Dat is een schitterende uitdaging die ik met beide handen aanpak.”

Bij Feyenoord wordt Rigaux verantwoordelijk voor het technische beleid. Samen met de nieuwe algemeen directeur Robert Eenhoorn moet hij richting geven aan de sportieve toekomst van de club. Dat belooft meteen een forse klus te worden, want in Rotterdam wacht een drukke transferzomer. Meerdere spelers staan in de belangstelling, terwijl Feyenoord zelf ook op zoek moet naar versterkingen om de selectie op niveau te houden.

De stap naar Feyenoord betekent voor Rigaux tegelijkertijd een emotioneel afscheid van Club Brugge, waar hij jarenlang een belangrijke rol speelde achter de schermen. ”Dat ik voor deze mooie stap Club Brugge straks moet verlaten doet uiteraard pijn, maar ik kijk met ontzettend veel dankbaarheid en liefde terug op mijn tijd daar. Ik heb alle schitterende facetten van Club mogen ervaren, er ontzettend veel geleerd en veel prijzen gepakt. Al die ervaringen neem ik nu mee naar Feyenoord. Ik kan niet wachten om te beginnen.”