Thomas Beelen wordt ook tijdens de voorbereiding nog niet volledig fit terugverwacht bij Feyenoord. De 24-jarige centrale verdediger is nog altijd herstellende van de zware beenbreuk die hij vorig jaar opliep in het oefenduel met AA Gent. Binnen de club wordt Beelen gezien als een belangrijke kracht voor de defensie, maar zijn volledige terugkeer laat langer op zich wachten. Dat meldt het Algemeen Dagblad.

Beelen kwam dit seizoen geen minuut in actie voor Feyenoord. De verdediger brak op 19 juli 2025 zijn been en werkt sindsdien aan een lange revalidatie. In december gaf hij zelf al een update over zijn herstel. Toen klonk Beelen voorzichtig positief, al was ook duidelijk dat de weg terug veel tijd zou kosten.

”Ik loop weer lekker, dus dat is top. Het gaat niet sneller dan ik gewild had, maar het is fijn dat ik weer normaal kan lopen. Dat was in het begin wel lastig”, vertelde hij destijds.

Ook liet Beelen toen doorschemeren hoe zwaar de periode voor hem was. Niet alleen fysiek, maar ook mentaal.

”Dit is de zwaarste blessure die ik ooit heb gehad. Gelukkig zie ik mijn teamgenoten wel elke dag. In het begin was dat een stuk minder. Ik mis het voetbal heel erg, maar het gaat allemaal zoals het hoort. Ik loop op schema.”

Aanvankelijk hoopte de verdediger dit seizoen nog minuten te kunnen maken voor Feyenoord. Eind 2025 sprak hij die wens ook duidelijk uit.

”Ik wil dit seizoen zeker nog voetballen en dat is ook wel de bedoeling. Het wordt ergens na de winter, maar wanneer precies weet ik niet. Ik kijk er wel heel erg naar uit”, zei Beelen toen.

Inmiddels lijkt duidelijk dat Feyenoord ook richting de voorbereiding voorzichtig zal blijven met de centrale verdediger. De club wil geen risico nemen met een speler die, wanneer hij volledig fit is, nog altijd als belangrijke kracht voor de achterhoede wordt gezien.