Hans Kraay Junior heeft zich uitgesproken over de toekomst van Raheem Sterling bij Feyenoord. In zijn column voor Voetbal International gaat hij in op de situatie van de Engelse vleugelspeler, die sinds zijn komst naar Rotterdam al flink wat kritiek heeft gekregen.

Sterling heeft bij Feyenoord tot nu toe nog weinig kunnen laten zien. In acht wedstrijden kwam hij tot één assist. Robin van Persie lijkt er bovendien nog niet over uit of hij de aanvaller ook volgend seizoen bij de selectie wil houden. ‘Ik hoorde Van Persie afgelopen week op een persconferentie zeggen dat Sterling ongelofelijk zijn best doet. En misschien volgend seizoen ook nog bij Feyenoord zou kunnen zijn.’

Kraay vindt dat hard werken op zichzelf niet genoeg is bij een topclub. Volgens hem hoort dat simpelweg de ondergrens te zijn. ‘Ongelofelijk je best doen bij een topclub is bijna hetzelfde als niks.’

Toch ziet Kraay nog één route waardoor Sterling mogelijk alsnog een toekomst kan hebben in De Kuip. Die optie ligt volgens hem vooral bij de speler zelf. ‘En de enige optie die ik kan bedenken, wat Sterling betreft, is dat hij tegen Van Persie zegt: ‘Ik train de hele voorbereiding gratis mee. Als jullie mij daarna fit genoeg vinden, dan hebben jullie de volledige optie op mij met een relatief klein salaris, dat ik dan ga verdienen.”



Volgens Kraay is dat eigenlijk de enige manier waarop Feyenoord nog serieus naar een langer verblijf van Sterling zou kunnen kijken. De vleugelspeler heeft in het verleden grote successen gekend bij Manchester City en Liverpool, maar in Rotterdam moet hij zijn waarde nog altijd bewijzen.