Japan heeft de definitieve selectie voor het WK van 2026 bekendgemaakt. Bondscoach Hajime Moriyasu heeft daarbij twee spelers van Feyenoord opgenomen in zijn selectie: Ayase Ueda en Tsuyoshi Watanabe.
Het duo vertegenwoordigt de Rotterdammers komende zomer op het wereldkampioenschap in Canada, Mexico en de Verenigde Staten.
Opvallend genoeg ontbreekt Kodai Sano in de Japanse selectie. De middenvelder van NEC Nijmegen werd de afgelopen periode nog regelmatig genoemd als mogelijke kandidaat, maar heeft de definitieve WK-kern niet gehaald.
In totaal zijn er vijf spelers uit de Eredivisie geselecteerd. Naast Ueda en Watanabe zitten ook Ko Itakura en Takehiro Tomiyasu van Ajax bij de selectie van Samurai Blue. Koki Ogawa van NEC is de vijfde Eredivisie-speler in de Japanse WK-selectie.