Dennis te Kloese heeft zondag afscheid genomen van Feyenoord. Na het gelijkspel tegen AZ werd de vertrekkende algemeen directeur door Robin van Persie naar voren gehaald om nog één keer voor de supporters te verschijnen.
Te Kloese stond zichtbaar emotioneel op het veld, maar bij Vandaag Inside keek Johan Derksen heel anders naar het moment. De analist vond het afscheid vooral ongemakkelijk om te zien.
“Het ergste vond ik nog dat gênante gedoe, dat amateurtoneel”, zei Derksen.
Daarna ging hij hard in op de rol van Te Kloese bij Feyenoord. Volgens Derksen heeft de bestuurder een grote fout gemaakt met de keuze voor Van Persie. “Hij haalt een trainer zonder ervaring en zonder cv. Dat ging mis, toen moest Advocaat erbij komen en met hangen en wurgen zijn ze tweede geworden.”
Ook het moment waarop Van Persie Te Kloese nadrukkelijk naar voren haalde, viel verkeerd bij Derksen. Volgens hem wilden de twee ondanks alle kritiek nog één keer hun gram halen. “Van Persie trekt Te Kloese werkelijk aan zijn hand over het hele veld.”
Derksen hard over band met supporters
Derksen was ook kritisch over de verhouding tussen Te Kloese en de Feyenoord-supporters. Volgens hem is het opvallend dat de bestuurder nu afscheid nam voor hetzelfde publiek, terwijl hij eerder besloot te vertrekken na bedreigingen.
“Te Kloese haat die supporters, want hij heeft ontslag genomen omdat hij bedreigd werd”, stelde Derksen scherp.
Volgens de analist was het afscheid vooral bedoeld om nog één keer applaus te krijgen. “Die twee gaan dan nog even met de eer strijken tegenover al die supporters. Ik vond het te gênant voor woorden om naar te kijken.”
Derksen sloot hard af: volgens hem stonden daar twee volwassen mannen die allebei gefaald hebben, maar toch de eer opstreken omdat Feyenoord tweede is geworden.