Anis Hadj Moussa staat woensdagavond met Algerije tegenover het Nederlands elftal in De Kuip. Voor de buitenspeler van Feyenoord wordt dat hoe dan ook een bijzonder moment. Hij keert terug in zijn eigen stadion, maar tegelijkertijd hangt er een grote vraag boven zijn hoofd: speelt hij na de zomer nog wel in Rotterdam?

De aanvaller wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een vertrek bij Feyenoord. Na een sterk seizoen, waarin hij belangrijk was met doelpunten en assists, is de interesse logisch op gang gekomen. Zelf houdt Hadj Moussa de deur naar alle kanten open.

Hij benadrukt dat hij nog altijd speler van Feyenoord is, maar sluit niets uit. “Misschien ga ik weg, misschien blijf ik”, zegt de Algerijn. Daarmee geeft hij precies aan hoe onzeker zijn situatie op dit moment is. Feyenoord kan besluiten hem te houden, maar bij een serieus bod kan de club ook voor een verkoop kiezen.

Hadj Moussa heeft zelf wel een duidelijke droom. Als hij ooit vertrekt, dan kijkt hij vooral naar Engeland. De Premier League spreekt hem enorm aan. “De beste competitie van de wereld”, noemt hij die competitie.

Tegelijkertijd sluit hij Spanje of Frankrijk niet uit, omdat hij denkt dat zijn stijl daar ook zou kunnen passen.

Voor Feyenoord is zijn situatie interessant én gevoelig. Hadj Moussa was afgelopen seizoen één van de spelers met rendement en dreiging. Zulke spelers zijn moeilijk te vervangen, maar leveren op de transfermarkt ook veel waarde op. Zeker in een zomer waarin Feyenoord financieel en sportief scherpe keuzes moet maken.

Naast zijn clubtoekomst kijkt Hadj Moussa ook vooruit naar het WK met Algerije. Daar wacht onder meer een duel met Argentinië. De aanvaller hoopt met zijn land direct indruk te maken op het hoogste podium.

Voorlopig ligt de focus eerst op Oranje in De Kuip. Maar of het voor Hadj Moussa een tijdelijk weerzien met Rotterdam is of misschien één van zijn laatste optredens in Nederland, blijft voorlopig de grote vraag.