Jeyland Mitchell keert definitief niet meer terug bij Feyenoord. SK Sturm Graz heeft de koopoptie in het huurcontract van de 21-jarige Costa Ricaanse verdediger gelicht, waardoor hij ook de komende jaren in Oostenrijk actief blijft. Daarmee komt er een einde aan zijn periode in De Kuip, waar hij nog tot medio 2029 onder contract stond.
Mitchell werd in de zomer van 2024 voor ongeveer 2,5 miljoen euro overgenomen van LD Alajuelense. De centrale verdediger stond destijds te boek als een talentvolle international van Costa Rica en tekende een contract voor vijf seizoenen bij Feyenoord.
Een echte doorbraak in Rotterdam bleef echter uit. Mitchell kwam uiteindelijk tot negen officiële wedstrijden in het eerste elftal en maakte daarbij ook minuten in de UEFA Champions League. Afgelopen zomer besloot Feyenoord hem te verhuren aan Sturm Graz.
In Oostenrijk wist Mitchell zich wél nadrukkelijk te laten zien. De verdediger groeide uit tot basisspeler bij de landskampioen en kwam afgelopen seizoen tot 26 officiële wedstrijden. Daarin was hij goed voor één doelpunt en één assist. Ook met zijn fysieke kracht, verdedigende duels en aanwezigheid achterin maakte hij indruk, waardoor Sturm Graz nu heeft besloten hem definitief over te nemen.