Feyenoord ontkent met klem dat Raheem Sterling een aanbieding heeft gekregen voor een langer verblijf in De Kuip. Dat schrijft het Algemeen Dagblad. Daarmee lijkt de 31-jarige Engelsman eind juni gewoon te vertrekken uit Rotterdam.
Vorige week kwamen er nog berichten naar buiten dat Feyenoord met Sterling de Champions League in wilde en een nieuw voorstel aan het voorbereiden was. Die lezing wordt nu dus fel tegengesproken door de club.
Een langer verblijf lag sportief gezien ook al onder een vergrootglas. Sterling maakte zondag op bezoek bij PEC Zwolle opnieuw geen sterke indruk, waardoor een nieuw contract moeilijk te verdedigen zou zijn geweest.
De linksbuiten kwam in februari nog met veel bombarie naar Feyenoord. De Rotterdammers troefden destijds tientallen clubs af en haalden een speler binnen met een indrukwekkend verleden in Engeland en de nationale ploeg.
Sterling tekende tot het einde van het seizoen, met de intentie om daarna te bekijken of beide partijen openstonden voor een langere samenwerking. Toch werd al snel duidelijk dat de 82-voudig international niet de impact had waarop Feyenoord had gehoopt.
De kritiek en het cynisme rond zijn persoon namen daardoor snel toe. Nu Feyenoord ontkent dat er een nieuw aanbod ligt, lijkt zijn avontuur in De Kuip na een paar maanden alweer richting einde te gaan.