Excelsior heeft de gewenste versterking voor de linksbackpositie binnen. Kasey Bos speelt komend seizoen op huurbasis op Woudestein, zo maken de Rotterdammers bekend via de officiële kanalen. De Australiër wordt tijdelijk overgenomen van FSV Mainz.

De 22-jarige Jordan Bos is inmiddels een bekende naam, maar nu wil ook zijn jongere broer Kasey zijn eigen pad uitstippelen in Europa. Net als Jordan is Kasey Bos een linksback. Bij Excelsior krijgt hij de kans om minuten te maken en zichzelf opnieuw nadrukkelijk te laten zien.

Bos omschrijft zichzelf als een rustige speler, zowel aan de bal als verdedigend. “Ik ben heel kalm. Met de bal, maar ook zonder”, zegt de huurling over zijn kwaliteiten. Daarnaast ziet hij zijn loopvermogen als een belangrijk wapen. “Ik kan rennen. Als je me ergens nodig hebt, ben ik er.”

De keuze voor Excelsior is volgens Bos een bewuste stap in zijn ontwikkeling. Bij Mainz ligt hij nog voor langere tijd vast, maar in Rotterdam hoopt hij vooral aan spelen toe te komen. “Ik heb nog een contract voor vier jaar bij Mainz, maar op dit moment is het een goede stap voor mijn loopbaan. Ik kan mezelf hier laten zien.”

Ook technisch directeur Mark Ruijl is tevreden met de komst van de Australiër. Excelsior was na het vertrek van Arthur Zagré nadrukkelijk op zoek naar een nieuwe linksback en ziet in Bos een speler met potentie.

“Kasey kennen wij nog uit zijn periode in Australië, waar hij zich heeft ontwikkeld tot international. Na zijn transfer naar Mainz heeft hij door een blessure weinig speelminuten kunnen maken, maar wij zijn ervan overtuigd dat zijn kwaliteiten onveranderd aanwezig zijn.”