Ramiz Zerrouki lijkt niet uit te gaan van een terugkeer bij Feyenoord. De middenvelder speelde dit seizoen op huurbasis voor FC Twente en heeft bij ESPN openhartig verteld over zijn situatie in Rotterdam.

”Contractueel moet ik terug, ik heb nog een jaar contract bij Feyenoord. Dat is nu de situatie”, vertelt Zerrouki. ”Ik denk dat algemeen bekend is dat iedereen weet wat de situatie is. Het seizoen is nu klaar, het is goed om te evalueren en ook met Feyenoord. We zullen zien wat eruit komt.”

Zerrouki gaat met een duidelijk gevoel het gesprek met Feyenoord in. De middenvelder heeft bij Twente zijn plezier teruggevonden en lijkt een nieuwe periode in De Kuip niet te zien zitten.

”Het is duidelijk dat ik daar niet verder ga, denk ik. De situatie is niet heel top voor mij, daar kan ik heel eerlijk over zijn. Bij Twente heb ik mijn plezier teruggevonden, ik haal mijn niveau weer en elke week kijk ik uit naar de wedstrijden.”

Volgens Zerrouki draait zijn gevoel niet alleen om zijn verstandhouding met Robin van Persie. De middenvelder benadrukt vooral dat hij weer met plezier wil voetballen.

”Hier heb ik gewerkt met geweldige mensen. Het zal moeilijk zijn voor mij om terug te gaan naar een situatie die misschien weer de andere kant op valt. Ik denk dat dit het beste bij mij past: elke week met plezier voetballen. Of het nu bij Twente is of ergens anders, moet gaan blijken.”

Zerrouki erkent dat er in het verleden meningsverschillen waren met Van Persie, maar spreekt niet van een conflict. Volgens hem gaat het om een groter plaatje.

”Soms gebeuren dingen in het voetbal. Je kan natuurlijk altijd dingen uitspreken en er is ook tijd overheen gegaan. Het is ook niet dat we vechtend uit elkaar zijn gegaan, dat is niet de situatie. Soms had je een meningsverschil en dat moet kunnen. Alleen dit is niet de hoofdreden, het gaat om het algehele plaatje. Ik heb me nooit thuis gevoeld bij Feyenoord en op mijn gemak gevoeld. Dat is voor mij als persoon wel belangrijk.”