Feyenoord heeft het Champions League-ticket binnen, maar daarmee is niet iedereen overtuigd van Robin van Persie. Valentijn Driessen blijft kritisch op de trainer en vindt dat de tweede plek vooral veel verbloemt.

“Ik was er gisteren bij en het leek weer nergens op, zeker in de eerste helft niet”, stelt Driessen.

Na afloop zag hij een trotse Van Persie, die benadrukte dat Feyenoord recht had op plek twee omdat de club het hele seizoen bovenin meedraaide. Volgens Driessen is dat echter “pure scorebordjournalistiek”.

De journalist wijst vooral naar de cijfers. Volgens hem is Feyenoord “de slechtste nummer twee ooit”. Ook noemt hij de Europese uitschakelingen en het vroege bekereinde. “Met de begroting van Feyenoord dit voetbal laten zien, dat kan gewoon niet. Eigenlijk is Van Persie gered door Advocaat. Ze zijn toen meer punten gaan sprokkelen, maar het voetbal lijkt nergens op.”

Ook richting volgend seizoen heeft Driessen zijn twijfels. Van Persie is volgens hem al bezig met de toekomst, maar juist dat baart hem zorgen. “Als je deze man de lijnen laat uitzetten, krijg je hetzelfde als afgelopen seizoen en dat belooft weinig goeds.”

Wel begrijpt Driessen waarom de clubleiding achter Van Persie blijft staan. Hij wijst op Dennis te Kloese en Toon van Bodegom, die altijd in hem zijn blijven geloven. “Ze waren ook degenen die hem hebben weggehaald bij Heerenveen en daar een miljoen voor hebben betaald, dan laat je hem niet zomaar vallen. Alleen het is geen onverdeeld succes geworden.”

Tot slot haalt Driessen de column van Willem van Hanegem aan. Daarin stond volgens hem de kernvraag centraal: gaat het om elkaar blijven steunen, of om beslissingen nemen in het belang van de club?