Langs de A28 bij Putten heeft zondagmiddag een opvallend en heftig incident plaatsgevonden. Een auto van Feyenoord-supporters, die onderweg zouden zijn naar de uitwedstrijd tegen PEC Zwolle, is in brand gevlogen.

Volgens De Stentor vond de autobrand plaats bij een parkeerplaats langs de snelweg. Op sociale media gaan beelden en berichten rond waarin wordt gesteld dat supporters van Ajax betrokken zouden zijn geweest bij het incident. Dat zou zijn gebeurd ter hoogte van het omwisselpunt van Feyenoord op de A28.

Op Instagram schrijft voetbal_ultras: “Er heeft een confrontatie tussen Ajax- en Feyenoord-supporters plaatsgevonden ter hoogte van het omwisselpunt van Feyenoord op de A28.”

Daarbij wordt ook gemeld: “Verder zijn er nog geen details bekend, behalve dat er een auto van Feyenoord-supporters in brand is gestoken.”

Volgens De Puttenaer trok bij aankomst van de hulpdiensten dikke zwarte rook over de snelweg. De auto stond op het achterste gedeelte van de parkeerplaats, zonder andere voertuigen direct in de buurt.

Over de precieze toedracht is nog niet alles duidelijk. Wel zorgen de beelden en berichten voor veel ophef, zeker omdat Feyenoord-supporters op dat moment onderweg waren naar Zwolle voor de laatste competitiewedstrijd van het seizoen.