Feyenoord lijkt ook komend seizoen door te gaan met Robin van Persie als hoofdtrainer. Ondanks de kritiek van buitenaf wordt het binnen de club als ondenkbaar gezien dat de oefenmeester deze zomer alsnog plaats moet maken.

Dat meldt De Telegraaf.

Van Persie heeft Feyenoord naar directe plaatsing voor de Champions League geleid en daarmee de club een flinke financiële impuls bezorgd. Door het ticket voor het miljardenbal kan Feyenoord richting het nieuwe seizoen met veel meer mogelijkheden de transfermarkt op.

Toch is niet iedereen overtuigd van Van Persie. Onder supporters en analisten klinkt nog altijd kritiek op het spel en zijn functioneren. Binnen Feyenoord zou dat beeld echter anders liggen. Daar wordt benadrukt dat Van Persie ook voor volgend seizoen de juiste man is.

Nieuwe directie moet rond Van Persie gaan bouwen

De verwachting is dat de nieuwe beleidsbepalers zich binnenkort in De Kuip melden. Feyenoord houdt sterk rekening met de komst van Robert Eenhoorn als algemeen directeur en Dévy Rigaux als technisch directeur.

Dat duo moet samen met Van Persie bouwen aan een sterkere selectie voor het nieuwe seizoen. De focus lijkt daardoor niet te liggen op een trainerswissel, maar op het versterken van de ploeg en het verder vormgeven van het technische beleid rondom de trainer.

Van Persie heeft intern veel krediet opgebouwd met het behalen van Champions League-voetbal. Daardoor lijkt de clubleiding voorlopig vooral vooruit te kijken: met Van Persie aan het roer, maar met nieuwe mensen boven hem die de selectie sterker moeten maken.