Khalid Boulahrouz is enthousiast over de aanstelling van Robert Eenhoorn als nieuwe algemeen directeur van Feyenoord. In het programma Rondo sprak de voormalig verdediger vol vertrouwen over de komst van de bestuurder, die volgens hem met zijn uitstraling, ervaring en Rotterdamse mentaliteit uitstekend past bij de club.

Boulahrouz kwam in zijn periode als speler al regelmatig in contact met Eenhoorn. Hoewel er van een inhoudelijke samenwerking geen sprake was, kreeg hij wel een duidelijk beeld van de persoon achter de bestuurder. ”Ik heb inhoudelijk niet met hem samengewerkt, maar wel vaak genoeg met hem gezeten. Ik vind hem een echte Rotterdammer en zag hem toen al bij Feyenoord werken. Zijn aanpak, zijn directheid als het nodig is, maar ook zijn persoonlijkheid. Dit is wat Feyenoord nodig heeft, persoonlijkheid en karakter, en hij heeft het.”

Volgens Boulahrouz is het bovendien geen nadeel dat Eenhoorn niet direct vanuit AZ de overstap naar De Kuip heeft gemaakt. Juist de tussenliggende periode kan volgens hem positief uitpakken. ”Dat ligt een beetje gevoelig, dus de pauze die Eenhoorn heeft gehad heeft hem denk ik goed gedaan. Maar hij is een absolute vakman, de juiste persoon op de juiste plek.”

Ook Theo Janssen liet zich positief uit over de nieuwe algemeen directeur. De voormalig middenvelder wees vooral op de stabiliteit en duidelijke koers die AZ onder leiding van Eenhoorn jarenlang uitstraalde. ”Als Eenhoorn veertig procent kan leveren van wat hij bij AZ heeft geleverd, doet hij het heel erg goed. Hij heeft altijd een goede technisch directeur gehad, goede beslissingen genomen. Onder zijn leiding was AZ een heel nette club met een heel duidelijke visie. Het was altijd heel stabiel.”