Bij Feyenoord gaat deze zomer veel veranderen, maar Robin van Persie lijkt zich daar niet door van de wijs te laten brengen. In Rotterdam staat een flinke stoelendans te wachten, met verschuivingen in het bestuur én binnen de trainersstaf. Toch is de hoofdtrainer zelf helder over zijn toekomst.
Na het veiligstellen van Champions League-voetbal kreeg Van Persie op de persconferentie vragen over zijn eigen positie. De trainer liet er weinig twijfel over bestaan hoe hij daar zelf naar kijkt.
“Ik heb nog een contract volgend seizoen. Dat betekent dat ik de trainer ben volgend seizoen”, zegt de trainer stellig.
Van Persie benadrukt bovendien dat hij zich vanaf het eerste moment gesteund voelt binnen Feyenoord. Juist in een seizoen waarin de druk groot was en de onrust regelmatig toenam, heeft die steun volgens hem veel betekend.
“Vanaf dag 1 hier voel ik mij thuis en welkom, voel ik mij gesteund. Dat is niet veranderd. Ik vind het niet meer dan logisch dat je elkaar steunt in goede en slechte tijden. Dennis (te Kloese, red.) heeft mij daarin gesteund, maar hetzelfde geldt voor Toon (van Bodegom, red.). In mijn ogen zouden meerdere clubs een voorbeeld kunnen nemen, dat je ook samen door moeilijke periodes heen komt.”
Daarmee geeft Van Persie een duidelijk signaal af richting volgend seizoen. Terwijl er achter de schermen veel gaat schuiven bij Feyenoord, ziet hij zijn eigen rol niet als onderwerp van discussie.