De aandeelhouders van De Kuip komen naar verwachting op donderdag 11 juni bijeen voor de vergadering over de voorgenomen eenwording met Feyenoord. Die datum wordt volgens Rijnmond nu als nieuw richtpunt aangehouden, nadat een eerdere bijeenkomst in maart niet doorging.

Aanleiding voor het uitstel was het ontbreken van een definitieve overeenkomst tussen Feyenoord, De Kuip en de aandeelhouders. De gesprekken daarover lopen nog. De aandeelhoudersvereniging VASF heeft haar leden inmiddels gevraagd om 11 juni alvast vrij te houden. Op 1 juni staat daarnaast nog een ledenvergadering van de vereniging gepland.

Tijdens de vergadering moet worden gestemd over statutenwijzigingen die het voor Feyenoord mogelijk maken nieuwe aandelen in De Kuip te kopen en zo een meerderheidsbelang te verkrijgen. Binnen de aandeelhoudersgroep bestaan nog altijd verschillende opvattingen over het plan. Een deel staat positief tegenover het huidige akkoord, terwijl anderen juist bezwaren houden. Daarbij spelen onder meer garanties over extra investeringen en het gebruik van zitplaatsen een rol.