Robin van Persie neemt richting het nieuwe seizoen nadrukkelijk de regie bij Feyenoord. Terwijl de club nog werkt aan de komst van een nieuwe algemeen directeur en technisch directeur, maakt de trainer duidelijk dat hij zelf al volop bezig is met de invulling van zijn staf en spelersgroep. “Ik beslis uiteindelijk over de selectie, wie er weg mag en wie kan blijven”, zegt Van Persie.
De trainer twijfelt er niet aan dat hij ook volgend seizoen in De Kuip voor de groep staat. “Ja, ik ben volgend seizoen de trainer van Feyenoord”, stelt hij. Daarmee kijkt Van Persie niet afwachtend toe, maar schuift hij zelf naar voren in de voorbereiding op de volgende jaargang. Volgens hem ligt de verantwoordelijkheid voor de werkwijze, speelwijze en personele keuzes op voetbalgebied in eerste instantie bij hem.
Van Persie benadrukt daarbij wel dat hij niet degene is die transfers afrondt. “Dat is niet mijn werk, dat ga ik ook niet doen”, zegt hij over het sluiten van deals. In de fase daarvoor wil hij naar eigen zeggen wel een bepalende rol spelen. “We hebben nu als staf al spelers beoordeeld van andere clubs op basis van wat wij specifiek vragen op iedere positie.”
Ook sprak Van Persie opnieuw waardering uit voor de steun die hij intern heeft ervaren. “In goede tijden, maar ook in minder goede tijden hebben we elkaar gesteund”, zei hij over Dennis te Kloese en Toon van Bodegom.