Tijdens het duel tussen Feyenoord en FC Twente ving de camera meermaals momenten van onderlinge frustratie op. Spelers spraken elkaar fel aan; zo leken Timon Wellenreuther en Anis Hadj Moussa het met elkaar aan de stok te hebben en wisselden ook Jordan Bos en Luciano Valente woorden. Robin van Persie ziet dat echter niet als iets negatiefs, integendeel.
“Ik denk dat het juist een heel goed punt is om elkaar fel toe te spreken op basis van elkaars taken”, vertelt Van Persie op de persconferentie. “Dat is bij goede teams niet anders, dus ik word daar juist blij van. Ik vind het goed. Als je heel hard werkt, gaan dingen niet altijd goed. Dan mag je elkaar aanspreken, dat recht heb je altijd. Ik snap ook dat het anders belicht wordt omdat je verliest, maar als we winnen is het weer goed dat iedereen elkaar aanspreekt.”
Dat Wellenreuther anderen corrigeerde en later zelf betrokken was bij een tegentreffer, ziet Van Persie niet als tegenstrijdig. Hij weigert zijn doelman als zondebok aan te wijzen bij de eerste goal. “Dat begint uiteindelijk bij een moment waar wij op hebben getraind. Het was belangrijk om de lijn van vijf van Twente te doorbreken. Het was de intentie van Moder om Mats te bereiken in de rug van die vijf spelers.”
Volgens de trainer zat het probleem vooral in de uitvoering. “Die intentie was prima, maar de uitvoering niet. Uiteindelijk hebben we wel grotere kansen tegen gekregen dan dat schot, dus iedereen was wel verrast dat die erin ging”, vertelt Van Persie, zonder het direct een fout te noemen van zijn doelman. “Dit resultaat voelt toch wel als een gemiste kans. Zeker als je kijkt naar wat er om ons heen is gebeurd bij andere teams, dan konden we uitlopen. We hebben dat nagelaten en daar zijn we heel erg teleurgesteld over.”
Dat Feyenoord na 25 speelrondes slechts twee punten pakte tegen ploegen uit de top zes, zegt Van Persie weinig. “Het is aan jullie om daar een patroon in te zien, want ik ben niet zo bezig per tegenstander. Ik kijk niet naar tegen wie we wel en niet winnen. Ik ben bezig met de volgende wedstrijd en nu gaan we toewerken naar NAC. Al die cijfertjes laat ik aan jullie over.”
Reacties (0)
Laat een reactie achter