Robin van Persie heeft gereageerd op het opvallende voorval tussen Jeremiah St. Juste en clubarts Joost van der Hoek tijdens Fortuna Sittard – Feyenoord. De trainer maakte duidelijk dat het incident inmiddels is besproken en noemde de intenties van beide betrokkenen goed, al vond hij wel dat het “een onsje minder” had gekund.

Volgens Van Persie heeft hij kort na de wedstrijd al met beiden gesproken en gebeurde dat later in de week opnieuw afzonderlijk. “Ik snap ook wel dat het er voor de beeldvorming niet lekker uitzag”, zei de trainer op de persconferentie. Tegelijkertijd benadrukte hij dat het ging om “twee mensen die de beste intenties hebben”.

De oefenmeester zag het moment vooral als een gevolg van de spanning en betrokkenheid tijdens een wedstrijd met grote belangen. “In alle emotie maken zij een keuze, dat is menselijk”, aldus Van Persie. Wel gaf hij aan dat daar grenzen aan zitten. “Dat had wel een onsje minder gekund”, stelde hij, waarna hij toevoegde dat hij dat ook met enkele spelers heeft besproken.

Van Persie onderstreepte dat hij passie en betrokkenheid vanaf de bank belangrijk vindt, maar niet alles passend vindt. “We moeten die grens bewaken”, zei hij daarover. Daarmee lijkt de situatie intern afgerond, al zorgde het moment buiten het veld nog dagen voor gesprekstof.