Ayase Ueda en Tsuyoshi Watanabe komen zondag niet in actie voor Feyenoord in het uitduel met PEC Zwolle. Trainer Robin van Persie gaf aan dat beide internationals zelf hebben gevraagd om de laatste competitiewedstrijd over te slaan. “Ze zijn fysiek en mentaal vermoeid na een lang en zwaar seizoen”, zei hij daarover.
De trainer besloot in te stemmen met dat verzoek, mede met het oog op de verplichtingen die voor het tweetal nog volgen met de nationale ploeg. Tegen PEC Zwolle start Raheem Sterling wel in de basis. Van Persie noemde dat het resultaat van meerdere factoren, waaronder zijn inzet en fysieke progressie in de afgelopen periode. “Nu mag hij het laten zien”, aldus de trainer.
Tijdens het persmoment kwam ook Gjivai Zechiël ter sprake. De middenvelder, die dit seizoen werd verhuurd aan FC Utrecht, sluit binnenkort aan voor een gesprek. Van Persie liet weten dat Zechiël zich in de voorbereiding mag bewijzen. Feyenoord wil het seizoen zondag bovendien positief afsluiten, nadat er vorig jaar in een vergelijkbare situatie werd verloren in de slotronde.