Robin van Persie heeft na de zege op AZ niet alleen vooruitgekeken naar volgend seizoen, maar ook stilgestaan bij de steun die hij dit jaar binnen Feyenoord heeft ervaren. De trainer maakte duidelijk dat hij ook komend seizoen voor de groep staat en sprak met waardering over de rol van de clubleiding in een seizoen met veel druk en onrust.

“Ik heb een contract hier en vanaf de eerste dag voel ik mij hier thuis en gesteund”, zei Van Persie. Volgens de trainer is die steun gedurende het hele seizoen voelbaar gebleven, ongeacht de resultaten. Daarbij noemde hij nadrukkelijk de inzet van de directie, raad van commissarissen, staf, spelers en medewerkers binnen de club.

Vooral over de houding van Dennis te Kloese en Toon van Bodegom was Van Persie positief. “Ik vind dat je elkaar in goede en minder goede tijden steunt”, stelde hij. “Meer clubs zouden daar een voorbeeld aan kunnen nemen.” Volgens Van Persie heeft juist die gezamenlijke lijn eraan bijgedragen dat Feyenoord uiteindelijk de Champions League heeft gehaald.

Ook over zijn eigen toekomst liet hij geen ruimte voor twijfel. “Ik ben ook de trainer van Feyenoord volgend seizoen”, aldus Van Persie, die aangaf al bezig te zijn met de planning voor de nieuwe jaargang.