Willem van Hanegem heeft stevige kritiek geuit op de woorden van Robin van Persie én op de sportieve staat van Feyenoord. In zijn column zette het clubicoon vraagtekens bij de manier waarop binnen de club over steun en beleid wordt gesproken, maar ook bij de invulling onder de lat.

Vooral een uitspraak van Van Persie bleef bij hem hangen. “Volgens mij moet het niet gaan om wie elkaar helpt, maar om wat het beste is voor de club”, schreef Van Hanegem over de woorden van de trainer, die na Feyenoord – AZ sprak over wederzijdse steun van Dennis te Kloese en Toon van Bodegom. Volgens De Kromme moet de focus volledig liggen op de club en niet op onderlinge loyaliteit.

Daarnaast plaatste hij kanttekeningen bij het seizoen van Feyenoord, ondanks het veiligstellen van de tweede plaats. Van Hanegem noemde die eindklassering belangrijk vanwege de financiële opbrengst, maar zag er geen echt geslaagd seizoen in. Ook vindt hij dat er snel duidelijkheid moet komen in de top van de organisatie.

Op sportief vlak was hij vervolgens uitgesproken over Timon Wellenreuther. “Wellenreuther veroorzaakt vooral onrust, vind ik”, aldus Van Hanegem. “Als ik het voor het zeggen had, koos ik ook een andere keeper.” Daarmee opende hij nadrukkelijk de discussie over die positie richting volgend seizoen.