‘Als je het vandaag flikt, ben ik daar stiekem wel trots op.’ Met die woorden keek Luciano Valente terug op het gelijkspel van Feyenoord tegen AZ. Door dat resultaat is de ploeg zeker van de tweede plaats en daarmee ook van deelname aan de Champions League in het volgende seizoen.
Na afloop sprak Valente van ‘een heel lang seizoen’ met ‘veel ups and downs’. Volgens de middenvelder maakte juist dat het behalen van plek twee extra waardevol. Hij wees daarbij op de vele blessures en de wisselende omstandigheden binnen het elftal. ‘Desondanks knokken we ons terug’, zei hij ook over het duel, waarin Feyenoord opnieuw vroeg op achterstand kwam.
Valente stond bovendien stil bij zijn eigen seizoen. Hij sprak van ‘een rollercoaster’ na zijn stap naar Feyenoord. Na een sterke eerste helft van het seizoen volgde een lastigere periode. ‘Dat maakt je ook een beter mens, een betere speler’, aldus Valente.