Oussama Targhalline hoopt dat zijn sterke seizoen bij Feyenoord hem een plek in de WK-selectie van Marokko oplevert. De middenvelder kijkt na de afronding van de Eredivisie met vertrouwen vooruit naar het eindtoernooi, al wil hij zich niet gek laten maken door alles wat daar omheen speelt.

Targhalline speelde dit seizoen een belangrijke rol op het middenveld van Feyenoord, dat ondanks een lastig jaar als tweede eindigde en zich plaatste voor de Champions League. “We wilden echt als tweede eindigen”, zei hij daarover. “Uiteindelijk zijn we blij met dit seizoen, gezien alles wat er is gebeurd.”

Na de oefeninterland tegen Burundi op 26 mei wordt duidelijk of Targhalline ook daadwerkelijk meegaat naar het WK. Zelf probeert hij zich vooral op zijn eigen werk te richten. “Ik doe het maximum”, aldus de Feyenoorder. “Iedereen droomt ervan om een WK te spelen. Ik als eerste, maar zonder druk.”

Marokko treft op het WK Brazilië, Haïti en Schotland. Targhalline kijkt ambitieus vooruit: “Waarom niet de finale halen?”