Dévy Rigaux had al contact over Feyenoord voordat de Rotterdamse club officieel werk maakte van zijn komst. Dat vertelt oud-Feyenoorder Ruud Vormer, die zegt dat de Belg hem eerder benaderde om over de club te praten. Rigaux werd woensdag officieel gepresenteerd in Rotterdam.

Vormer spreekt met waardering over de overstap van Rigaux, die overkomt van Club Brugge. “Ik vind het heel knap dat het Feyenoord is gelukt om Dévy los te weken bij Brugge, want hij is echt een topper”, zegt hij in gesprek met De Telegraaf. Volgens Vormer werkte Rigaux in Brugge op hoog niveau en is het daarom opvallend dat hij voor deze stap heeft gekozen.

De voormalig middenvelder liet weten dat hij Rigaux al eerder sprak over Feyenoord. Daarbij schetste hij volgens eigen zeggen zowel de aantrekkingskracht als de keerzijde van de club. “Feyenoord is een fantastische club om voor te werken met het Legioen en De Kuip, maar het is wel een club met een harde cultuur.”