Dévy Rigaux begint maandag officieel aan zijn periode als technisch directeur van Feyenoord. In een afscheidsinterview in België sprak de 38-jarige bestuurder over zijn vertrek bij Club Brugge, zijn keuze voor Rotterdam en de voorbereiding op zijn nieuwe functie.

Rigaux stelt met trots terug te kijken op zijn jaren bij de Belgische club, waar hij naar eigen zeggen echt iets heeft kunnen achterlaten. Tegelijkertijd gaf hij aan bewust te hebben gekozen voor een volgende stap. Volgens hem past Feyenoord goed bij hem, onder meer door de aanhang en het familiaire karakter van de club.

De Belg zegt zich uitgebreid te hebben voorbereid op zijn overstap. Daarbij sprak hij onder anderen met Jordy Clasie en Maarten Martens over Robert Eenhoorn. Ook benadrukte Rigaux dat hij het Nederlandse voetbal hoog aanslaat. De interesse van Feyenoord speelde al eerder, maar door het uitlekken daarvan voelde die periode voor hem ongemakkelijk. Inmiddels richt hij zich volledig op zijn nieuwe uitdaging.