Raheem Sterling is in Engeland aangehouden op verdenking van rijden onder invloed van drugs. Dat melden Britse media. De 31-jarige aanvaller, die tot het einde van afgelopen seizoen onder contract stond bij Feyenoord, zou donderdag met zijn auto tegen de vangrail op de M3 zijn beland.
Volgens de politie ging het om een eenzijdig ongeval, waarbij geen andere voertuigen betrokken waren. In de berichtgeving valt verder te lezen dat Sterling drugs bij zich zou hebben gehad en niet wilde meewerken aan een drugs- of alcoholtest. De politie heeft bevestigd dat de zaak nog in onderzoek is.
Sterling is inmiddels op borgtocht vrijgelaten. Over de verdere afhandeling van de zaak is nog niets bekend.
De aanvaller maakte eerder dit jaar de overstap naar Feyenoord na een loopbaan bij onder meer Liverpool, Manchester City, Chelsea en Arsenal. Ook kwam hij 82 keer uit voor de Engelse nationale ploeg, waarin hij twintig keer scoorde.