Jordan Bos kijkt met een goed gevoel terug op zijn eerste periode bij Feyenoord. De linksback, die afgelopen zomer overkwam van KV Westerlo, groeide in korte tijd uit tot een vaste waarde. Ook bij het Australische nationale elftal speelde hij dit seizoen een belangrijke rol.
In gesprek met ESPN vertelt Bos dat hij zich op zijn plek voelt in Rotterdam. “Het is een mooie tijd. Ik ben op de juiste plek en ik heb het naar mijn zin”, zegt de vleugelverdediger. Daarbij maakt het hem weinig uit op welke positie hij wordt ingezet. “Het maakt mij niet uit om linksbuiten te spelen, ik ben blij om te spelen.”
Bos noemt het spelen als linksbuiten anders dan zijn gebruikelijke rol als opkomende back, al ziet hij ook overeenkomsten. Feyenoord stelde inmiddels de tweede plaats veilig en verzekerde zich daarmee van Champions League-voetbal. Volgens Bos bracht die strijd spanning met zich mee, maar woog het belang voor de club zwaar.