Inbeom Hwang behoort ondanks zijn lange afwezigheid bij Feyenoord gewoon tot de WK-selectie van Zuid-Korea. Bondscoach Hong Myung-bo heeft uitgelegd waarom hij de middenvelder meeneemt, ook al speelde hij sinds half maart geen wedstrijd meer.
Hwang kwam voor het laatst in actie in het duel met Excelsior, waarin hij kort voor rust met een enkelblessure uitviel. Sindsdien ontbrak de 29-jarige middenvelder in de selectie van Feyenoord. Toch ziet de bondscoach geen reden om hem thuis te laten. “Ik maak me geen zorgen”, zegt Hong. “Sterker nog: hij is fysiek op dit moment beter dan andere spelers.”
Wel erkent de bondscoach dat het wedstrijdritme van Hwang nog niet op orde is. Volgens Hong krijgt de Feyenoorder de kans om daarin stappen te zetten tijdens de voorbereiding in de Verenigde Staten. Zuid-Korea speelt voor het WK nog oefenduels met Trinidad & Tobago en El Salvador.
In de groepsfase van het wereldkampioenschap treft Zuid-Korea vervolgens Tsjechië, Mexico en Zuid-Afrika.