Go Ahead Eagles heeft afscheid genomen van hoofdtrainer Melvin Boel. De club meldt dat beide partijen na een evaluatie gezamenlijk hebben besloten de samenwerking per direct te beëindigen. Boel was jarenlang actief in de jeugdopleiding van Feyenoord en zijn dienstverband bij Feyenoord eindigde bij de Onder 21.
Boel stond pas sinds afgelopen zomer voor de groep in Deventer, als opvolger van Paul Simonis. In zijn enige seizoen kende Go Ahead Eagles sportieve hoogtepunten, waaronder optredens in Europees verband. Toch kwamen club en trainer uiteindelijk tot de conclusie dat de samenwerking niet meer aansloot bij de verwachtingen over en weer.
Volgens de club leverde Boel wel een bijdrage aan de verdere ontwikkeling en professionalisering van de organisatie. Daarmee komt er na één seizoen al een einde aan zijn periode als hoofdtrainer.
Boel is voor Feyenoord-volgers geen onbekende naam. De Rotterdammer werkte jarenlang op Varkenoord, waar hij verschillende jeugdelftallen onder zijn hoede had. Met Feyenoord Onder 21 pakte hij in 2024 zowel de landstitel als de KNVB-beker. Na zijn periode in de jeugdopleiding vertrok hij naar FC Dordrecht, waarna Go Ahead Eagles hem naar de Eredivisie haalde.
Reacties (0)
Laat een reactie achter