De toekomst van Gernot Trauner bij Feyenoord is nog onduidelijk. De verdediger beschikt over een aflopend contract, maar sluit een langer verblijf in De Kuip niet uit. ‘Ik heb altijd gezegd dat Feyenoord mijn eerste keus is’, zegt de Oostenrijker.
Volgens Trauner gaan speler en club na afloop van het seizoen met elkaar in gesprek. ‘Na het seizoen ga ik met de club in gesprek, om van beide kanten ons verhaal te doen’, aldus de 34-jarige verdediger, die benadrukt dat hij zich in Rotterdam op zijn plek voelt.
Terugblikkend spreekt Trauner positief over zijn periode bij Feyenoord. ‘De afgelopen vijf jaar zijn de beste én succesvolste uit mijn carrière geweest’, stelt hij. Tegelijkertijd noemt hij het voorbije seizoen het zwaarste uit zijn loopbaan. Door een zware achillespeesblessure stond hij lange tijd buitenspel. ‘Er zijn momenten geweest waarop ik dacht dat ik nooit meer voor Feyenoord zou spelen.’
Ook over het seizoen van Feyenoord is Trauner realistisch. ‘Als je het hele seizoen bekijkt, is de tweede plaats het hoogst haalbare.’