Feyenoord Vrouwen heeft zich vrijdagavond verzekerd van deelname aan de voorrondes van de UEFA Women’s Europa Cup. De ploeg won in eigen duel met 3-0 van NAC Breda Vrouwen en profiteerde daarnaast van de 1-2 nederlaag van FC Twente Vrouwen tegen PSV Vrouwen. Daardoor eindigt Feyenoord op de derde plaats.

De Rotterdamse ploeg legde voor rust al de basis voor de zege. Victoria DellaPeruta opende de score met een kopbal, waarna Esmee de Graaf kort voor rust de voorsprong verdubbelde. Een derde treffer van Mao Itamura werd in de eerste helft nog afgekeurd wegens buitenspel.

Na de onderbreking hield Feyenoord de controle over de wedstrijd. In de 69e minuut zorgde Itamura alsnog voor de 3-0 met een schot van afstand. Daarna verschoof de aandacht naar het duel van FC Twente, dat uiteindelijk in Rotterdams voordeel eindigde.

Met dat resultaat schrijft Feyenoord Vrouwen clubgeschiedenis, want de ploeg plaatst zich voor het eerst voor Europees voetbal.