FC Twente plaatste zich zondagmiddag voor de voorrondes van de Europa League. Daardoor zullen de Tukkers snel willen doorpakken richting de nieuwe selectie. Journalist Tijmen van Wissing sluit niet uit dat technisch directeur Erik ten Hag daarbij ook in Rotterdam uitkomt.
In De Oosttribune ging het onder meer over mogelijke versterkingen en de namen van Ramiz Zerrouki en Gjivai Zechiël vielen nadrukkelijk.
“Er gaat ontegenzeggelijk heel veel gebeuren”, stelt Van Wissing. “En hoe gaat het WK eruit zien van Ramiz Zerrouki? Gjivai Zechiël gaat terug naar Feyenoord, maar die wil FC Twente ook heel graag hebben. Misschien kun je een package deal maken over Zerrouki en Zechiël. Dan ben je, wat zal het zijn, twaalf of dertien miljoen euro kwijt?”
Volgens Jan van Staa zou dat bedrag niet vreemd zijn voor twee spelers die FC Twente direct sterker kunnen maken.
“En dat zijn ze ook wel waard. Zeker in de huidige tijd. Zo simpel is het gewoon”, reageert Van Staa. “Maar wil je Europees wat doen en wil je dit vasthouden, dan heb je kwaliteit-spelers nodig. En dat red je niet met een groep van elf man. Bij PSV is het natuurlijk wel heel extreem, maar als je ziet wat NEC in kan brengen… Die hebben in de breedte meer dan FC Twente”, aldus Van Staa.
Voor Feyenoord kan vooral de naam van Zechiël interessant worden. De middenvelder keert na zijn verhuurperiode terug naar Rotterdam, maar staat dus ook bij FC Twente op het lijstje. Zerrouki heeft een verleden in Enschede en zou daardoor eveneens een logische naam zijn om in de gaten te houden.
Of FC Twente daadwerkelijk gaat aankloppen in De Kuip, moet nog blijken. Maar dat de club na het behalen van Europees voetbal snel werk wil maken van versterkingen, lijkt duidelijk.