In zijn column in De Telegraaf spaart Valentijn Driessen scheidsrechter Danny Makkelie niet na de 3-3 tussen AZ en Feyenoord. Volgens de journalist maakte Makkelie meerdere onbegrijpelijke beslissingen en liet hij de wedstrijd uit de hand lopen.

De rode kaart voor Anel Ahmedhodzic krijgt de meeste kritiek. De verdediger van Feyenoord ontving twee keer geel, maar vooral de eerste kaart vond Driessen onterecht: “Het was juist Mexx Meerdink die zijn voet neerzette. Makkelie was ooit de beste scheidsrechter van Nederland, maar is dit seizoen volledig de kluts kwijt.”

Ook Wouter Goes kwam er volgens Driessen te makkelijk vanaf. De AZ-verdediger hield zich bezig met knijpen, krabben en slaan en kreeg pas na een uur een kaart. “Niet vreemd dat hij de aanstichter was van een massale vechtpartij in de catacomben,” aldus Driessen, die vindt dat spelers recht hebben op de beste versie van Makkelie, en niet op de “karikatuur” die hij nu te vaak is.