Feyenoord, Stadion Feijenoord en de Vereniging Aandeelhouders Stadion Feijenoord hebben een akkoord bereikt over de voorwaarden voor het samengaan van club en stadion. Op 11 juni 2026 ligt het plan ter goedkeuring voor tijdens een Bijzondere Aandeelhoudersvergadering van Stadion Feijenoord N.V.
Met de voorgestelde constructie krijgt Feyenoord een belang van ruim 95 procent in het stadion via de uitgifte van nieuwe aandelen. De club verbindt zich daarbij aan een investering van in totaal 41,5 miljoen euro in tien jaar tijd, los van de reguliere huurlasten. Daarmee moet het mogelijk worden om het stadion op korte termijn op te knappen en verder te verbeteren.
In het voorstel zijn ook afspraken opgenomen voor V-aandeelhouders en O-certificaathouders. Hun zitplaatsrecht blijft vijftien jaar behouden. Daarna kunnen de stukken worden omgezet in een zitplaatslicentie met een looptijd tot medio 2071.
Na instemming van de aandeelhouders en afronding van de formele stappen kan direct worden begonnen met onderhoud en verbeteringen aan De Kuip.