Feyenoord betrekt zijn supporters op een bijzondere manier bij het ontwerp van het nieuwe vierde tenue voor het seizoen 2025/2026. Via een speciale ontwerpwedstrijd op de clubwebsite krijgen fans de kans om mee te denken over het design van het shirt, dat vanaf 12 december in de winkels verkrijgbaar zal zijn.
De wedstrijd, die woensdagmiddag begint, biedt Feyenoord’s achterban een unieke mogelijkheid. Supporters kunnen aangeven welke kleuren, logo’s of clubiconen op het shirt moeten komen. Ook historische momenten, zoals de Wereldbekerwinst van 1970, kunnen als inspiratie dienen. Uiteindelijk worden er twaalf ontwerpen gepresenteerd op basis van de inzendingen, waar het Legioen vervolgens op kan stemmen. Het ontwerp dat de meeste stemmen ontvangt, wordt het officiële vierde tenue van het seizoen.
”Na de zomer begint het derde seizoen dat Feyenoord samenwerkt met kledingmerk Castore. Aangezien we elk seizoen vier shirts uitbrengen, is het vierde tenue van volgend voetbaljaar het twaalfde tenue dat we maken met Castore”, vertelt commercieel directeur Ruud van der Knaap tegenover het Algemeen Dagblad. ”Dat vonden wij een mooie aanleiding om onze supporters, de twaalfde man, iets unieks te laten doen. Met een ontwerpwedstrijd op onze website, die woensdagmiddag live gaat, kunnen zij bepalen hoe ons vierde shirt van komend seizoen eruit zal zien.”
”Feyenoord is van iedereen en voor iedereen. Het shirt waarop het vaakst wordt gestemd, is het shirt dat op ‘12-12’ in de winkels zal liggen als vierde tenue. En die datum, 12 december, is uiteraard weer een verwijzing naar onze twaalfde man. Zie het als een ode aan al die supporters die ons dit seizoen zo positief en onvoorwaardelijk steunen. Niet alleen in Nederland, maar ook bij onze Europese avonturen waren ze er massaal bij. Met deze actie zetten we onze aanhang in het zonnetje.”