Feyenoord heeft vandaag een vernieuwd logo onthuld. De Rotterdamse club heeft vier wijzigingen aangebracht, maar deze zijn niet meteen op het eerste gezicht waarneembaar. Dit maakt dat het nieuws van Feyenoord viraal gaat op sociale media. Ook buitenlandse media zoals Sky Sports besteden er aandacht aan.
Accounts zoals Out Of Context Football, met maar liefst 4,3 miljoen volgers, lichten het ‘nieuwe logo’ van Feyenoord toe. Voetbalfans begrijpen de humor eromheen en reageren creatief. “Me telling my ex I’ve changed,” staat er bijvoorbeeld te lezen. In Engeland vragen mensen zich af hoeveel moeite er in dit ontwerp is gestoken. “Designer: And that’s £5000,” wordt er opgemerkt.
Specsavers speelt hierop in en stelt de supporters gerust die moeite hebben met het zien van de verschillen. “Don’t worry, we don’t see the difference either.” Desondanks zijn er vier aanpassingen doorgevoerd: de kleur rood is opgefrist, de ruimte tussen de tekst is verminderd, de gouden scheidingslijn is verwijderd en de ‘F’ is nu in het midden geplaatst.